The Last of Us Part II’den Ne Beklemeliyiz?

The Last of Us Part II’yi beklemekten ölsek de bir şekilde hayatta kalmaya çalıştığımız şu günlerde 23 dakikalık oynanış ve sinematik gösterdiler. Açıkçası geçen senelerde gösterdikleri oynanış videosunda çok daha iyi grafikler vardı. Oynanış da biraz daha gelişmiş duruyordu, hatta Tomb Raider yapımcıları böyle bir oynanış olamaz, hepsi script diyerek Naugty Dog’a laf atmıştı. Oynanış konusunda neredeyse o deneyimi bize verecekmiş gibi dursa da grafikler için aynısını söyleyemeyeceğim.

Uncharted 4, 2016’da çıkmıştı

2016’daki harika gerçekçi animasyonlar ve grafiklerden sonra 2020’de çıkacak bir Naugty Dog oyunu için çok yüksek beklentilere girmiştim. Bu beklentim tabii ki de çok doğal, Nautgy Dog’un çıtayı daha da yukarı çıkarmasını beklemenin herhangi bir yanlış tarafı olduğunu da sanmıyorum. The Last of Us Part II’de animasyonlar konusunda cidden daha da üst seviye çıkmışlar, insanların ölümü, dövüşürken verdikleri tepkiler ve Ellie’nin kendi animasyonları cidden iyi gözüküyor. Hepsi aşırı yumuşak ve kaliteli duruyor. Lakin grafikler sanki downgrade yemiş gibi hissettirdi. Çok daha iyi grafiklere çıkabilecek iken PS4’ün mevcut güçsüz donanımı yüzünden grafikleri düşürmek zorunda kaldıklarını tahmin ediyorum. Dokuların (texture) kaplama kalitesinde çözünürlük düşük gibi gözüme geldi. 2016’da çıkan Uncharted 4, göze daha hoş görünüyor gibi geldi.

2 yıl önce gösterdikleri grafikler daha güzel gözüküyordu

2 yıl önceki videoda orman atmosferi muazzam gözüküyordu. Havanın kararmasıyla birlikte orman iyice tehlikelerle dolu gibi duruyordu. Hala daha öyle duruyor da dediğim gibi dokular biraz kalitesiz duruyor. Sonuç olarak grafikler 2 yıl önceki kadar harika olmasa da hala daha gayet güzel duruyor. Gördüklerimize çok şaşıracağımız bir görsel şölen beklerken, onu pek bulamayacağımızı fark ettim. Yine de mutlu ayrılacağımızı düşünüyorum. Belki de dediklerimde yanılırım, Youtube üzerinden stream ettiklerinden dolayı öyle geliyordur. Kendim oynarken çok etkilenebilirim de kim bilir, umarım yanılırım.

Yeni Oyunlarda Hem Yatay Hem Dikey İlerleyebiliyoruz

Oyunlarda hep sağdan sola veya ileri geri gideriz, öyle değil mi? Yeni Doom oyunlarında ve birkaç yeni oyunda artık dikey de ilerleyebiliyoruz. Oyunu tasarlarken birden fazla kat olarak tasarlıyorlar ve istediğimiz kattan gidebiliyoruz, dilediğimiz yolu seçebiliyoruz. The Last of Us Part II’de de böyle olacağını öğrenmiş olduk. Aslında zıplama mekaniği derken bunu kastediyorlardı. Yeni zıplama ve halat mekanikleriyle çatılara çıkabilir, daha yüksek konumdan düşmanlarımıza saldırabiliriz. Yukarıdan planlarımızı kurup, tuzakları yerleştirip, bombalarımızı fırlatabiliriz. Böylece ilk oyuna göre oynanışın daha da derinleştiğini söyleyebiliriz.

Hikaye konusunda endişelerimiz olsa da biz açık dünya oyunlarından çok bıktık. Böyle hikayesiyle oyuncuyu alıp götürdüğü çizgisel ve sinematik bir oyun oynamayı o kadar çok özledik ki The Last of Us Part II’yi yere göğe sığdıramayabiliriz. Oynarken çok keyif alacağımızı düşünüyorum. Ayrıca önceki oyuna göre çok daha gerilim dolu olduğundan atmosferi daha güçlü bir deneyim verecekmiş gibi de geliyor. Naughty Dog’un yaptıkları en geniş oyun olması da bizi heyecanlandırıyor. The Last of Us Part II hakkında siz ne düşünüyorsunuz?

 

Bizi takip edin!

The Last of Us Part II’den Ne Beklemeliyiz?” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın